Vedci spomedzi utečencov

V marci 2017 sa prví traja vedci z radov utečencov zúčastnili školenia v zariadení JRC v talianskej Ispre. Foto JRC

V tomto roku odštartovalo Spoločné výskumné centrum Európskej únie (JRC) pilotný program pre vedcov z radov utečencov, ktorý zahŕňa týždňové školenie v priestoroch JRC. Cieľom programu je príprava týchto vedcov na podmienky v európskom výskume, čo im má umožniť venovať sa ich profesii a pomôcť im získať prax, kvalifikáciu a v neposlednom rade aj kontakty v rámci celej Európy. Sýrsky výskumník v oblasti potravinárskych technológií, chemik a etiópsky environmentálny vedec strávili v marci tohto roku týždeň v talianskej Ispre, aby sa oboznámili s prácou JRC v oblastiach bezpečnosti spotrebiteľských produktov a prírodných zdrojov. Ešte pred nimi sa vedci zo Sýrie a Iraku zúčastnili podobného tréningu v zariadeniach JRC v belgickom Geele a holandskom Pettene.

Tento článok si môžete prečítať v časopise Quark 9/2017.