- Časopis Quark - https://www.quark.sk -

Robotická liga 2019

Robotická liga 2019 práve štartuje, pridajte sa! Aj tento rok sa hrá o stavebnicu LEGO MINDSTORMS Education EV3! (pre slovenské a rakúske tímy).

Staviate radi roboty zo stavebnic LEGO? Ak áno, riešte Robotickú ligu!
– štartujeme v druhej polovici januára
– bude 8 kôl, ale zapojíť sa môžete do všetkých alebo hoci len do jedného z nich
– pre viacčlenné tímy vo veku 9-16 rokov (súťaž je nezávislá od FLL)
– každé dva týždne nové zadanie s dvomi úlohami, na riešeniePravidlá máte vždy mesiac
– vecné ceny v každom kole
– fair play a zdravý súťažný duch
– účasť je bezplatná a za 1 polrok môžete vyriešiť až 16 rôznych projektov
– v Robotickej lige nezažijete frustráciu ako keď na turnaji zle položíte robota na štart, alebo zabudnete pripojiť nejakú súčiastku, máte toľko času a počet pokusov, koľko potrebujete, cieľom nie je stresovať, ale ukázať, že ste úlohu vyriešili
– ani vy nemôžete chýbať!

Pravidlá
– Na krúžku, v klube alebo doma tím samostatne a načas vyrieši úlohu a odovzdá svoje riešenie na týchto stránkach.
– Tím má dospelého vedúceho, ktorý za aktivity tímu a nahratý obsah zodpovedá, ale súťažiacim pri riešení úloh nepomáha.
– Riešenie obsahuje:
1. popis riešenia,
2. spoločné foto vášho tímu,
3. foto robota, z ktorého vidno ako je skonštruovaný
4. program
5. a video ako robot vyrieši úlohu.

Tip: svoje video na YouTube označte ako “unlisted” a nik ho pred termínom odoslania nenájde, aj keď ho tam už budete mať. Pri nahrávaní videa sa snažte, aby ste kamerou/telefónom čo najmenej triasli, aby sa na video dalo dívať, nahrajte viac ako jednu situáciu, ale pokúste sa vojsť do 2 minút. Video prosím nahrávajte na šírku nie na výšku. Do videa nezaraďujte fotografie, tie nahrajte priamo.

– Môžete použiť ľubovoľné súčiastky LEGO, okrem toho gumičky, lanká a pod. Môžete použiť ľubovoľný programovací jazyk, hoci odporúčame štandardný programovací jazyk NXT-G, EV3, alebo Robolab.
– Vaše riešenie získa do celkového ligového hodnotenia 0-3 body – započíta sa vám tá z dvoch úloh, za ktorú získate lepšie hodnotenie. Môžete vyriešiť obidve, nevyužité body budeme tiež evidovať a nakoniec nejako oceníme.
– Riešenia hodnotí skupina nezávislých rozhodcov.
– Ak sa vám zdá úloha náročná, zjednodušte si ju podľa potreby! Aj čiastočné riešenie nás zaujíma a môžete získať aspoň časť bodov.

Viac informácií nájdete na stránke https://liga.robotika.sk/