Šikovní mladí Slováci sa nestratia ani v Silicon Valley. Tím vývojárov, zaoberajúci sa inováciami webu, sa podieľal na príprave a otvorení špeciálneho pracoviska Accenture Liquid Studio v Kalifornii.
Viete si predstaviť, že cez internet nakúpite ako v obchode? Určite áno, to nie je nič nové. Ale predstavte si človeka, ktorý má problém pracovať s internetom, nevie sa zorientovať na webových stránkach, alebo je hendikepovaný. Slovenský tím vývojárov z bratislavského delivery centra spoločnosti Accenture, venujúca sa najnovším trendom v oblasti webových technológií, pomáhal pri príprave špeciálneho pracoviska pre inovácie Accenture Liquid Studio. Toto štúdio je prvým svojho druhu na svete, čo spoločnosť otvorila, a pri tejto príležitosti pripravila ukážku využitia zariadenia na rozpoznávanie hlasu s názvom Amazon Echo. Tento softvér sa môže napojiť na rozličné webové služby a umožní človeku napríklad nakupovať v on-line lekárni hlasovým ovládaním aj ľuďom, ktorí by inak cez internet z rôznych dôvodov nenakupovali. Softvér pritom automaticky skontroluje, či objednané lieky nemajú medzi sebou nežiaduce interakcie, objasňuje Pavol Szórád, technologický architekt z tímu vývojárov.
Buďte iný a rýchlejší
Accenture Liquid Studio vzniklo s cieľom pomáhať firmám výrazne zrýchliť vývoj aplikácií a zavádzanie inovácií v biznise. V súčasnom svete digitálne technológie rozvracajú zaužívané obchodné modely a softvér sa stáva kľúčový na odlíšenie sa od konkurencie. Napríklad automobilky chcú využívať neustále pripojenie vozidiel na internet na to, aby zvyšovali bezpečnosť pasažierov a zlepšovali spoľahlivosť áut aj efektívnosť premávky. Takéto služby stoja práve na softvéri. Ak majú byť firmy rýchle a reagovať na požiadavky trhu, nemôžu si dovoliť zdĺhavý a drahý vývoj aplikácií alebo masívne niekoľkomesačné implementácie, upozorňuje Szórád. Funkčný prototyp softvéru, ktorý využíva technológie, ako sú bluetooth, GPS, rozličné senzory alebo zariadenia, ktoré sú súčasťou oblečenia, potrebujú pripraviť veľmi rýchlo. Aj preto klient nemôže dostať po niekoľkých týždňoch prezentáciu v PowerPointe, ale prototyp, kde presne vidí, ako bude riešenie reálne fungovať. Štrnásťčlenný slovenský tím sa preto bude podieľať aj na realizácii budúcich projektov tohto štúdia.
Lepšie raz vidieť ako stokrát počuť
Súčasťou Accenture Liquid Studia je napríklad aj modelová ukážka tzv. connected hotela. V ukážkovej hotelovej izbe sú rozličné senzory, zhromažďujúce zabezpečené informácie o tom, či hosť vošiel dovnútra, či pod vaňou nepreteká voda alebo či sa nevypálila žiarovka. Ak má hosť nainštalovanú mobilnú aplikáciu, môže dostať hotel už pri vystupovaní z lietadla informáciu o jeho príchode, na základe čoho sa automaticky nastaví preferovaná teplota izby, čo vedie k úsporám energie.
R