Novinky

Týždeň vedy a techniky na Slovensku bude online!

Týždeň vedy a techniky 2020 (TVT) sa začína už 9. novembra. Jeho 17. ročník opäť prinesie desiatky mimoriadnych podujatí, ktoré sa budú konať na celom Slovensku. Zaujímajú vás najnovšie objavy, chcete lepšie porozumieť svetu alebo ste len jednoducho zvedaví? Príďte si vychutnať vedu v tej… pokračuj

Odolnejšie rastliny

Vedci z Nottinghamskej univerzity zistili, ako uclacyaníny z rodiny modrých meďnatých proteínov v koreňoch rastlín riadia príjem minerálov a vody, čo je objav, ktorý by mohol zlepšiť toleranciu poľnohospodárskych plodín ku klimatickým zmenám a znížiť potrebu chemických hnojív. Uclacyaníny sú životne dôležité pri vytváraní Casparianovho… pokračuj

Voda od počiatku?

Vedci z Centra pre petrografický a geochemický výskum (CPRG) Lotrinskej univerzity vo francúzskom meste Nancy zistili, že zemská voda môže pochádzať z materiálov, ktoré boli prítomné v našej vnútornej slnečnej sústave už v čase, keď sa Zem formovala. Skúmaním meteoritu nazývaného enstatitový chondrit sa prišlo… pokračuj

Za pôvodom tučniakov

V súčasnosti poznáme najmenej 18 druhov tučniakov rozšírených na južnej pologuli od polárnych až po tropické oblasti. A hoci už dlho zaujímajú vedcov a širokú verejnosť, história ich diverzifikácie a adaptácie na rozmanité prostredia zostávajú neodhalené. V novej štúdii medzinárodný tím vedcov použil 22 novo… pokračuj

Spôsob chovu sliepok je odrazom spoločnosti, ako sú na tom Slováci?

Životné podmienky hospodárskych zvierat sa zhoršili po druhej svetovej vojne, kedy bolo potrebné nakŕmiť ľudstvo lacnými potravinami. Povojnové obdobie už dávno pominulo, avšak zaobchádzanie so zvieratami je aj v súčasnosti častokrát kruté. Organizácie na ochranu zvierat z celého sveta každoročne upozorňujú na zlé životné podmienky… pokračuj