Pozerať sa nadol do rekordnej hĺbky viac než 600 metrov z nového čínskeho mosta v provincii Kuej-čou si bude vyžadovať veľa odvahy.
S trochou zjednodušenia možno konštatovať, že ľudia majú v sebe niečo, čo ich núti hodnotiť a porovnávať takmer všetko okolo. Začína sa to už v detstve, keď deti vášnivo diskutujú o tom, ktoré hračky sú najkrajšie či najlepšie, v tínedžerskom veku to pokračuje hodnotením oblečenia, v zrelom a produktívnom veku sú časté debaty o tom, ktoré auto je lepšie a kam sa oplatí ísť na dovolenku. Bez hodnotenia a porovnávania sa nezaobídu ani debaty na politickú tému. V spomenutých situáciách sa používajú v podstate len kvalitatívne či subjektívne argumenty.

Inak je to pri porovnávaní kvantitatívnych parametrov veľkých priemyselných strojov, zariadení, stavieb a produktov s objektívnymi parametrami. Módou je vytváranie rôznych rebríčkov zoradených podľa určitých parametrov – čitatelia sa môžu dozvedieť, v ktorom štáte jazdia najrýchlejšie vlaky, kde sú najdlhšie tunely či mosty, najväčšie letiská, veterné či jadrové elektrárne i rekordne vysoké stavby. Býva zvykom, že krátko pred uvedením stavby či zariadenia s rekordnými parametrami do prevádzky zverejní oprávnená osoba základné technické údaje – so zdôraznením, že ide o nové rekordné hodnoty.
Spojenie v oblakoch
Presne to urobila čínska administratíva, ktorá nedávno zverejnila základné technické údaje o moste, ktorého výstavba sa začala v roku 2022 a ktorý by mal byť pravdepodobne otvorený tento rok v júni. Ide o zavesený most s názvom Huajiang Canyon Bridge, ktorý sa klenie ponad rieku Beipan v miestach, kde voda tečie hlbokým kaňonom. Celková dĺžka mosta postaveného v provincii Kuej-čou je 2 890 m, najdlhšie rozpätie je 1 420 m. Zapamätať si treba údaj 625 metrov, lebo to je výška mosta, teda vzdialenosť od hladiny rieky po mostovku.
Most bude spojnicou medzi špeciálnymi oblasťami Liuzhi a Anlong a cesta medzi nimi sa skráti o polovicu: kým doteraz trvala asi tri hodiny, po novej trase to bude už iba jeden a pol hodiny.
Autor článku: RM
Viac takýchto článkov a exkluzívneho obsahu môžete získať vďaka predplatnému.
Máte predplatné?
Prihlásiť sa