Kam za vedou

Mapa Kam za vedou ponúka rýchly prístup k aktuálnym informáciám o centrách vedy, múzeách, hvezdárňach a botanických záhradách na našom území. Vedecko-popularizačný portál VEDA NA DOSAH sprístupnil koncom minulého roku interaktívnu mapu Slovenska pre nadšencov poznania. Portál od svojho založenia v roku 2015 ponúka na… pokračuj

Úspešná bioochrana

Vedci z Národného lesníckeho centra Lesníckeho výskumného ústavu vo Zvolene a z Lesníckej ochranárskej služby v Banskej Štiavnici Andrej Kunca, Michal Lalík a Juraj Galko prišli na inovátorský spôsob biologickej ochrany sadeníc pred škodlivým hmyzom. Počas minuloročného Týždňa vedy a techniky na Slovensku získali výskumníci… pokračuj

Podcast Veda na dosah

V súčasnosti máme vedu na dosah ruky. Denne využívame jej výsledky v rôznych podobách. Či ide o techniku, medicínu alebo potravinárske technológie, z každej strany sa nám ponúka množstvo vedeckých riešení. Aj na Slovensku máme výnimočné vedkyne a vedcov, ktorí stoja za novými objavmi a… pokračuj

Veda na dosah už aj v podcastoch

Ako vie zeleň ochladiť horúce mestá? Ako vznikla slnečná sústava a koľko stojí meteorit? Ako funguje ekologický zázrak na čistenie vody? Aké ochorenia prenášajú komáre na Slovensku? Odpovede na tieto a ďalšie zaujímavé otázky môžete nájsť v podcastoch Veda na dosah. Vedci sa usilujú posúvať… pokračuj