Budúce sestry či zdravotnícki asistenti sa učia anatómiu v 3D

Obrázky ľudského tela v učebniciach vymenia za virtuálnu pitevňu. Študenti Strednej zdravotníckej školy na Strečnianskej ulici v Bratislave sa budú po novom učiť anatómiu aj pomocou virtuálnej reality. V škole dnes totiž otvorili virtuálnu anatomickú učebňu. Pilotný projekt vznikol vďaka spolupráci startupu Virtual Medicine, sieti nemocníc Svet zdravia… pokračuj

Škodí virtuálna realita očiam?

Masovosť použitia a princíp virtuálnej reality založený na blízkosti displejov a očí používateľa vyvoláva otázky. Je dlhodobé používanie virtuálnej reality bezpečné? Nehrozia zdravotné riziká? Výrobcovia náhlavových súprav (headsetov) odporúčajú používať virtuálnu realitu (VR) iba od určitého fyzického veku. Oculus Rift a Samsung Gear VR vyžadujú aspoň vek trinásť rokov, Sony Playstation VR dvanásť rokov a HTC, aj keď… pokračuj

Keď oči nespolupracujú

Pojem virtuálna realita používame v súčasnosti čoraz častejšie. Juraj Halička pracuje v tíme lekárov, ktorým virtuálna realita pomáha pri liečbe špecifickej poruchy zraku – tupozrakosti. A na Slovensku sú v tomto priekopníci. Lenivé oči Tupozrakosť (amblyopia) alebo tzv. lenivé oko postihuje 2 až 3 percentá populácie. Poruchu možno aj… pokračuj

Akú hodnotu má dobrý nápad?

Grantový program Business Idea má za cieľ podporiť najlepšie realizovateľné obchodné plány študentov a pomôcť im splniť si tak svoj podnikateľský sen. V rámci 6. ročníka grantového programu Business Idea Nadácie Tatra banky vybrali z 15 študentských projektov tri výnimočné nápady a ocenili ich finančným… pokračuj

Na čo sa máme tešiť?

Najväčší svetový obchodný veľtrh spotrebnej elektroniky a domácich spotrebičov IFA tento rok premiérovo zorganizovala Čína. Premiérový ročník veľtrhu IFA s názvom CE China sa začínal opatrne, všetky exponáty boli v jednej hale obrovského výstaviska v čínskom meste Šen-čen, len niekoľko desiatok kilometrov od Hongkongu. Výstavný priestor tohto prvého ročníka… pokračuj

Zmysluplné využitie virtuálnej reality

Virtuálna realita bude hrať v nasledujúcich rokoch prím. Zariadenia, ktoré ju budú využívať, budú v takmer každom odvetví priemyslu.  Zatiaľ je virtuálna realita (VR) najmä vecou zábavy, no ukazuje sa, že jej uplatnenie bude široké. Oblasti, v ktorých by sa dala využiť, pribúdajú a niektoré z nich sú… pokračuj