Robotický kuchár

Výskumníci z Cambridgeskej univerzity vycvičili robotického kuchára, aby sa učil z videí o varení a sám pripravil jedlo. Naprogramovali ho pomocou zoznamu ôsmich jednoduchých receptov na šaláty. Po prezretí videa, na ktorom človek predvádza jeden z receptov, bol potom schopný identifikovať, ktorý recept sa pripravuje,… pokračuj

Programovanie rukopisom

Výskumníci z Cornellovej univerzity vytvorili rozhranie, ktoré umožňuje používateľom písať rukou a kresliť priamo do počítačového kódu. Rozhranie založené na pere nazvanom Notate umožňuje používateľom počítačových digitálnych zápisníkov otvárať kresliace plátna a ručne zaznamenať diagramy v rámci riadkov tradičného digitalizovaného počítačového kódu. Rozhranie vybavené modelom… pokračuj

Robotická súťaž Pescanrobot

Začiatkom marca, tesne pred uzavretím škôl v dôsledku pandémie koronavírusu, sa na Strednej priemyselnej škole elektrotechnickej (SPŠE) v Piešťanoch konal už tretí ročník robotickej súťaže Pescanrobot. Súťaž si stihla počas svojej existencie vybudovať svojich verných fanúšikov-účastníkov a aj tábor sponzorov. Bez jedných alebo druhých by sa… pokračuj

Slováci opäť na svetové finále FLL

Tím TalentumSAP z Košíc, ktorý získal v silnej konkurencii na stredoeurópskom finále FLL v Regensburgu celkové 2. miesto, sa predstaví na svetovom festivale v St. Louis. Už po 9. raz sa slovenskí žiaci vo veku od 9 do16 rokov zapojili do medzinárodnej súťaže FIRST LEGO… pokračuj

Prichádza robotická doba

First Lego League je najväčšia medzinárodná robotická súťaž pre mladých výskumníkov vo veku od 10 do 16 rokov. Deťom z 80 krajín umožňuje prvýkrát naprogramovať svojho robota. Pre mnohých súťažiacich je to však len začiatok dlhej cesty k vývoju skutočných robotov. Na Slovensku sa First Lego… pokračuj