O sto rokov neskôr…

Hranica medzi človekom a technológiami sa postupne vytráca a čaká nás to aj v najbližších desaťročiach. Svet riadený umelou inteligenciou a technológiami, ktoré si v súčasnosti nevieme ani predstaviť, nás fascinuje, ale aj vyvoláva množstvo otázok o tom, ako budeme žiť, pracovať a komunikovať. Najsilnejšou… pokračuj

Veda na dosah VR

Centrum vedecko-technických informácií (CVTI) SR si pre záujemcov pripravilo jedinečné panelové výstavy vo virtuálnej realite (VR). Stačí si nasadiť VR okuliare, stiahnuť aplikáciu a môžete sa ponoriť do sveta vedy a techniky. Nateraz vás čakajú štyri témy rôzneho zamerania. Bezplatná aplikácia Veda na dosah VR… pokračuj

Bojíte sa výšok? Pomôže vám virtuálna realita

V rámci Týždňa vedy a techniky na Slovensku sa uskutoční aj prednáška o prekonávaní strachu z výšok pomocou virtuálnej reality. Podujatie Utorok s virtuálnou realitou (8. novembra) bude jednou z hlavných akcií tohtoročného Týždňa vedy a techniky na Slovensku. Podujatie bude rozdelené na dva bloky… pokračuj

Psychologické laboratórium virtuálnej reality

V rámci tohtoročného Týždňa vedy a techniky na Slovensku, ktorý sa uskutoční v dňoch 7. až 13. novembra, môžete zažiť interaktívnu prednášku Psychologické laboratórium virtuálnej reality. Podujatie Utorok s virtuálnou realitou bude jednou z hlavných akcií Týždňa vedy a techniky na Slovensku. Podujatie bude rozdelené… pokračuj

Nové simulátorové centrum

V Košiciach v septembri otvorili najväčšie a najmodernejšie Centrum simulátorovej a virtuálnej medicíny na Slovensku. Výrazom simulátor sa označuje objekt, zariadenie či technický systém, ktorý do určitej miery napodobňuje (simuluje) funkčnosti, stavy alebo procesy vybraného objektu. Bezpečný tréning So simulátormi sa v súčasnosti stretávame v… pokračuj

Hypotéza simulácie

Prvý programovateľný počítač na svete – Z1 – dokázal spracovať dve operácie za sekundu. Moderné počítače pracujú rýchlosťou 27 biliónov operácií za sekundu a dosiahli to za 80 rokov pokroku technológií. Fyzika, grafika, umelá inteligencia a detaily v hrách a v počítačových programoch sú čoraz… pokračuj

Vesmírne pavúčie oko

Nie každý môže letieť na Medzinárodnú vesmírnu stanicu (ISS), ale astronauti tvrdo pracujú na tom, aby priniesli zážitok na Zem. Na to slúži filmový projekt virtuálnej reality (VR) známy ako ISS Experience. ISS Experience je demonštrácia komerčného projektu a techník vyvinutých tímom vo Felix &… pokračuj

Od reálneho k sci-fi

Pred rokom predpovede spoločnosti HP hovorili o potrebe začleniť do 3D tlače strojové učenie, opisovali, ako generatívne dizajn zvýši rýchlosť návrhárov, a hovorili o raketovom náraste zdravotníckych 3D aplikácií od chirurgických pomôcok až po protetiku. Analytici spoločnosti HP nezaháľali a spoločnosť vydala zoznam predpovedí pre… pokračuj

Cítiť virtuálnu realitu

Úplnému ponoreniu sa do virtuálnej reality bráni nielen nižšia kvalita obrazu, ale najmä to, že nemôžete cítiť, čo vidíte vo virtuálnom svete. A práve to sa usiluje napraviť tím vedcov zo švajčiarskych univerzít v Lausanne a v Zürichu. Vyvinuli rukavicu high-tech DextrES, ktorá má poskytnúť… pokračuj