Novinky

Bojový sliz

Americké námorníctvo sa inšpirovalo prírodou a vyvíja syntetický bojový sliz. Podľa vedcov takto môže vzniknúť silná zbraň, ktorá zastaví nepriateľské plavidlá. Ako vzor poslúžili vedcom sliznatky, ktorých koža obsahuje množstvo slizových žliaz produkujúcich lepkavý sliz. Ten využívajú tieto živočíchy predovšetkým na obranu. Významnou vlastnosťou tohto… pokračuj

Pažravejší hmyz

S narastajúcimi teplotami a otepľovaním podnebia budú hladné húsenice ešte hladnejšie a ich výskyt bude hojnejší, takže straty plodín spôsobené škodcami môžu narastať. Tvrdí to Curtis Deutsch z Washingtonskej univerzity v Seattle, podľa ktorého bude hmyz čoraz viac ujedať z nášho taniera. Keďže teplota nabudzuje… pokračuj

Utorok s psychológiou na TVT 2018!

Národné centrum pre popularizáciu vedy a techniky v spoločnosti pri CVTI SR Vás pozýva na podujatie pod názvom Utorok s psychológiou, ktorého cieľom je priblížiť verejnosti, čo všetko psychológia skúma, a ako nám dokáže pomôcť v bežnom živote. Utorok s psychológiou sa uskutoční v utorok 6. 11. 2018 ako jedno z hlavných… pokračuj